Back in Thailand again.. :) - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marieke Tissen - WaarBenJij.nu Back in Thailand again.. :) - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marieke Tissen - WaarBenJij.nu

Back in Thailand again.. :)

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 Februari 2014 | Thailand, Koh Tao

Hoi Allemaal!

Na wat moeite ben ik weer achter de computer gekropen. Ik merk ik het steeds lastiger vind om een verhaal te schrijven. Maar ik ga weer even mijn best doen om afgelopen weken te verwoorden. We zijn nu op dit moment in Koh Tao - Thailand. Wat een heerlijk eiland is dit!!

Het laatste blog is geschreven in Vietnam. Ik zal van dat punt proberen verder te gaan. Vietnam was echt fijn... Heel veel leuke mensen en leuke plekken! Het afscheid in het laatste hostel van Vietnam was ook echt te gek. We zijn met een groep mensen uit het hostel gaan uiteten en dansen als afscheidt. De volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken met een boot en bus naar Cambodja. Bij Cambodja hadden we het idee dat we weer terug naar basics zouden moeten qua bedden/douches etc. Echter is niks minder waar! Cambodja heeft me op dat gebied verrast... Hier spreken de locals zelfs het beste engels tot nu toe!! In de steden die wij hebben bezocht was er niet veel van de armoede te bespeuren die we hadden verwacht. Echter, in de busritten hebben we genoeg gezien om te beseffen dat Cambodja in veel gebieden nog een arm land is.

De eerste stad die we hebben bezocht is Phnom Penh. We hebben echt een fijn hostel op een goede plek gehad! Wat in het begin wel even wennen was is dat ze 2 munteenheden door elkaar gebruiken. Er komen Dollars uit de ATM's en er wordt gewisseld in Riel. Doordat ze in Cambodja nu ook de dollar gebruiken kunnen ze zich meer vragen voor hetzelfde product/dienst. Helaas is Cambodja dus niet meer zo goedkoop als we hadden verwacht! Niks aan te doen en vooral doorgaan met genieten ;).. In Phnom Penh was een stop die we met name hebben gemaakt om naar de Killingfields en het Genocide-museum te gaan. Hier wordt de gruwelijke geschiedenis verteld die zich er 40 jaar geleden heeft afgespeeld. Het komt er op neer dat er onder een communistisch regime een afslachting onder de bevolking heeft plaats gevonden. Alle geschoolde mensen en familie van hen zijn eerst gemarteld waarna ze zijn vermoord op de meest pijnlijke manieren. 2 miljoen mensen heeft dit het leven gekost. Echt verschrikkelijk. We hebben de plekken bezocht waar dit zich heeft afgespeeld... Het was verschrikkelijk om te zien maar wel goed om op zo'n manier het verhaal te leren kennen van dit land.

Na Phnom Pehn zijn we naar Siem Reap vertrokken. Siem Reap is echt een sfeervolle stad met een gezellige pubstreet, verschillende nightmarkets, lekker straat eten en een hoop leuke mensen! Tevens hebben we weer een heel fijn hostel gehad met een top locatie:). Bovendien hebben ze hier te lekkere massages die ook nog eens spot goedkoop zijn! Hahaha lucky us. Doordat we Siem Reap zo leuk vinden zijn we wat langer blijven plakken dan gedacht! De tijd is hier voorbij gevlogen. Ook ben ik hier oude bekenden uit Vietnam tegen gekomen. Echt leuk! Vlak bij Siem Reap liggen de bekendste tempels van heel zuid-oost Azie, de Ankor Wat tempels. Wij bikkels zijn 2 dagen erop uit getrokken om deze te bewonderen. Op dag 1 zijn we zelfs zulke helden geweest dat we om half 5 zijn opgestaan om op de fiets... (jaja wij Hollanders gaan op de fiets!) naar de zonsopgang te gaan kijken bij de tempels. De zonsopgang viel helaas beetje tegen doordat er nog 1000de andere mensen stonden om het mooiste plaatje te schieten. Gelukkig hebben we wel een hele hoop mooie tempels gezien en zijn we lekker actief geweest voor de verandering haha! Dag 2 was het tempel rondje een stuk groter waardoor we lekker een tuktuk hebben genomen. Met name de tempel waar de film Tomb Raider is opgenomen was super mooi!

In Siem Reap zijn we ook Annemiek en Desiree tegen gekomen, 2 Nederlandse meiden waarmee we sindsdien samen reizen. Na Siem Reap zijn we voor 2 dagen naar Bangkok vertrokken om daar lekker te shoppen. De 2de keer Bangkok was totaal anders als de eerste keer. We vinden de stad nu echt GEWELDIG. Helemaal niet meer zo overweldigend als de eerste keer. Ook hebben we vrij weinig van de protesten gemerkt. Het is er allemaal heel vredig en kalm.

Na Bangkok zijn we naar de eilanden door vertrokken. Beginnend met Koh Phangan... Het feest eiland wat eigenlijk bekend staat om de "full moon party". Het eiland is echt mooi! We hebben echt een pracht strand bezocht met zo'n 6 meiden. Daarnaast zijn we naar een crazy pool party geweest en hebben we onze Canadese vriendin weer ontmoet :D! Super leuk. We zijn natuurlijk ook naar de beruchte full moon party geweest. Haha degene die de foto's op facebook heeft gezien, heeft een idee hoe dat eruit heeft gezien. Zo'n 25000 feestende backpackers op het strand... Daar hebben we dan ook even van moeten bijkomen. Daarna zijn we door vertrokken naar Koh Tao met z'n 4e. En Koh Tao is echt heel fijn... Een stuk kleiner maar nog veel mooier dan Koh Phangan. Je kan er heerlijk eten, struinen, feesten, zonnen en noem maar op! Vandaag hebben we een snorkel toer gedaan. We hebben echt zowat alle tropische vissen uit Finding Nemo gezien... MOOI!! We krijgen hier de tijd dus ook gemakkelijk om;)..

Op de planning staat nog Krabi voordat ik Javy mag gaan ophalen in Phuket. Daarna trekken we verder naar het zuiden om nog paar andere mooie eilanden te bezoeken. Het einde begint nu toch wel echt dichtbij te komen... Laat ik daar nu nog maar niet over nadenken;).

Voor nu heb ik de hoogtepunten denk ik wel gehad.. Ik zal nu waarschijnlijk tot aan Maleisie geen blog meer schrijven. Ik hoop dat jullie mij dat vergeven;).. Tot snel!!

Liefs xxx

• 09 Maart 2014 - 19:51

Hoi Marieke

Ik heb genoten van je leuke reis verhalen.

Nog een hele fijne tijd met Pap samen.

En dan weer lekker naar huis naar Mam

Dikke lieve groet van mich Marian

• 30 Maart 2014 - 18:51

WELKOM THUIS Marieke