Bangkok!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marieke Tissen - WaarBenJij.nu Bangkok!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marieke Tissen - WaarBenJij.nu

Bangkok!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 December 2013 | Thailand, Bangkok

Hoi Allemaal!

Hier een eerste verhaaltje naar jullie toe:). Onze reis naar Bangkok is goed verlopen. We hebben in het vliegtuig niet erg veel geslapen maar daardoor hebben we des te lekkerder in het hostel geslapen. Zelf wel tot half 12!! Goed begin van de dag dus;). Ons hostel is trouwens echt wel dik in orde! Alles in netjes en schoon en het personeel is top!

Bangkok is me het stadje wel! Van de protesten hebben wij tot nu toe eigenlijk niks gezien of gemerkt gelukkig. De stad is op sommige plekken echt enorm druk en overweldigend. We hebben vandaag hoop leuke dingen gedaan en gezien. We zijn naar de bekende Khoa san road geweest waar veel andere backpackers te vinden zijn. Dit was wel leuk om te zien en veel te veel leuke dingen om te kopen. Zoals ik al had gehoord, kun je hier echt letterlijk ALLES kopen wat je eigenlijk maar nodig hebt. We zijn daarna nog wat verder door gelopen en zijn nog op een veel knusser en leuker straatje gestuit. Al met al hebben we heel wat rond gewandeld door Bangkok vandaag. Het aan de straat eten is ook wel een hele ervaring. We zijn tot nu toe op plekjes geweest waar de locals ook hun eten haalt. Haha het is best nog wel een kunst om erachter te komen wat je in godsnaam kunt bestellen:p. Maar goed het ontdekken van het eten is dan ook weer een nieuwe ervaring! We zijn ook 2 keer met tuctucs meegevaren. Ook wel eens vet om dat gedaan te hebben. We hebben wel gemerkt dat je moet afdingen op alles wat je tegenkomt. Alleen zijn we er nog niet zo heel goed in denk ik... We zijn ook met de river express boot mee gevaren. Wat bij ons een bus is, is hier zo'n boot waar je dan met veel aziaatjes opstaat/zit. Dat was eigenlijk echt wel heel leuk en ook een stuk sneller/goedkoper en rustiger. We zijn met de boot naar Wat Pho gegaan, een budhistische tempel. Dit was echt SUPER mooi! Wat Pho staat ook bekend om hun massages. Daar hebben wij natuurlijk mooi even gebruik van gemaakt:D. Deze massage is echt de beste massage die ik ooit heb gehad! Haha ik ben van mijn nek tot aan mijn tenen gekraakt.

Daarna dachten we naar China town te gaan. Helaas is dit beetje mislukt. We dachten dat we er waren, maar blijkbaar waren we toch helemaal verkeerd gelopen... Oeps! Achja we hebben lekker gegeten en een super mooie flower market gezien daardoor.

Morgen is de koning jarig. Dit is een groot feest voor de aziaten. Zo is de hele stad versierd en zijn er overa gelel bloemen geplaatst. Ook is er morgen vuurwerk enzo. Dus daar gaan we mooi naar kijken. Er zal verder minder open zijn als vandaag, dus ik ben benieuwd. Vrijdag gaan we verder reizen naar ayutthaya.

Foto's volgen binnenkort wel een keertje.. Ohja in de meeste hostels hebben we gewoon wifi:D. Dus contacten kan gewoon via whats'app en fb. Tot snel!!

Liefs Marieke en Ardita

  • 04 December 2013 - 16:34

    Huysje:

    Hopla!! Have fun daar!! Thailand is echt MASTER!! :D

  • 04 December 2013 - 16:37

    Lilian:

    Zo te lezen hebben jullie een leuke dag gehad, ben benieuwd naar de foto's
    XXX

  • 04 December 2013 - 17:32

    Mieke:

    Ha dametjes, jullie hebben dus al een leuke dag achter de rug. ben inderdaad ook benieuwd naar wat foto's. Groetjes van Mieke Maessen

  • 04 December 2013 - 18:21

    Jaaaaaaaaaaaviejjjj:

    Ziet er goed uit dames! Have fun: )

  • 04 December 2013 - 19:06

    Mariet:

    En dat is pas het begin van jullie reis, kan alleen nog maar mooier worden. Heel leuk om jou zo te volgen , blijf vooral schrijven, maar ook foto's toevoegen want we willen wel beelden bij de verhalen hebben.
    Heel veel plezier en geniet van alles . Liefs en een dikke knuffel Van Mariet xxx

  • 04 December 2013 - 19:08

    Martine:

    Leuk verhaal! Mijn reiskriebels worden weer wakker. Ben heel benieuwd naar de eerste foto's! Spam FB er maar lekker vol mee :) Veel plezier! Xx

  • 04 December 2013 - 22:14

    Ine:

    Ha meiden.
    Wat leuk om te lezen dat jullie dingen doen en zien die ik 13 jaar geleden heb gedaan en gezien.
    Een Thaise lekkernij is vast nog steeds gefrituurde kevers en sprinkhanen. Moet eerlijk bekennen dat ik ze vriendelijk heb afgeslagen.
    Koop niet teveel want je komt nog heel veel tegen. Bovendien wil je geen rugzak van 30 kilo of zo.
    Have fun en ik volg jullie op de voet natuurlijk.
    XXX
    Ine

  • 05 December 2013 - 13:06

    Vera:

    Leuk om te lezen, veel indrukken al opgedaan!
    Geniet ervan, ik verheug me op jullie volgende verslag.
    Take care x vera

  • 05 December 2013 - 13:06

    Vera:

    Leuk om te lezen, veel indrukken al opgedaan!
    Geniet ervan, ik verheug me op jullie volgende verslag.
    Take care x vera

  • 06 December 2013 - 11:34

    Oma:

    Hoi Marieke, ik ben nu op de Laak en heb je reisverslag gelezen, leuk om jullie zo te volgen,
    ben n u een beetje gerustgesteld, hoop dat jullie een fijne reis zullen hebben, ben voorzichtig
    en geniet vooral. Heel veel groetjes en ik zal jullie blijven volgen.
    XXX Oma Nieuwstadt

Tags: Ardita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 24 Okt. 2013
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 6620

Voorgaande reizen:

01 December 2013 - 01 April 2014

Mijn eerste reis... Azië here we come!!

Landen bezocht: