It's pretty nice out here!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marieke Tissen - WaarBenJij.nu It's pretty nice out here!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marieke Tissen - WaarBenJij.nu

It's pretty nice out here!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal!

Wat leuk om jullie reacties en likes te zien:). We hebben zelden een computer tot onze beschikking dus heel vaak een verhaaltje typen is lastig. Maar goed we zijn ondertussen weer een paar dagen verder.

Ik zal proberen verder te gaan waar ik gebleven ben;). En dat is de verjaardag van DE KONING. Dat is hier in Thailand een behoorlijk big thing. Alle mensen in bangkok leken wel op straat te zijn met een geel t-shirt aan. Om zijn verjaardag te vieren zijn we naar Grand Palace geweest en zijn we op een heel groot grasveld gaan zitten tussen allemaal thaise mensen. We hebben meteen vriendinnen gemaakt met die Thaise vrouwtjes waarbij we zelfs op het zijltje mochten zitten en waar we gele kaarsjes van kregen om aan te steken. Geweldig!! Rond 8 uur begon in een keer iedereen om ons heen te zingen. Haha wij hebben maar mooi mee gelalala't :). Daarna werd er het meest spectaculaire vuurwerk afgeschoten wat ik ooit heb gezien. Het was echt prachtig!!

Verder zijn we die dag naar chinatown geweest. Wat een leuke ervaring en de mensen daar lijken oprechter als overige stukken van Bangkok. Ook hebben we de grootste 100% echte gouden Buddha bezocht. Na dit alles hebben we eigenlijk wel genoeg gezien van Bangkok. Het is een super ervaring die tegelijkertijd ook wel een tikkeltje overweldigend is. Daarom zijn we met de trein naar Ayuttaya gegaan voor 2 dagen. Echt... wat een verschil met Bangkok!! Het is een stuk rustiger en binnen die 2 dagen heb je het daar eigenlijk ook wel gezien. We hebben het historisch park bezocht waar veel oude ruines te zien waren. Het meeste daarvan is verwoest. Ook hebben we met een fiets door de stad gecrost! Ook leuk om te doen:).

Hahaha wat mooi is om hier te zien is dat al die kleine thaise mensen enorm de behoeften lijken te hebben om grote vierkante auto's te rijden. Met zijn 4e op een scooter hier is ook absoluut niet gek.. Oke op naar Chiang Mai. We hebben de nachttrein genomen om zo onze tijd effectief te benutten. Het is namelijk nogal een reis.. 12 uur in de trein! Helaas hadden wij ook nog eens het geluk dat we +/- 4 uur vertraging hadden + toch niet echt zo goed kunnen slapen in zo'n trein. Overigens was deze ervaring wel heel leuk hoor. Je hebt namelijk 2 bankjes die in bedjes omgeklapt kunnen worden en anders om. Je ligt dan met zo'n 40 mensen in 1 wagon. Onze overbuurmannen waren Amerikanen. Daar hebben we wel lol mee gehad. Haha de rest van de wagon vond ons kabaal niet zo heel leuk helaas.

Uiteindelijk zijn we dus aangekomen in Chiang Mai. I love Chiang Mai!! Het is echt heerlijk hier. Het lijkt hier ietsjes minder warm en er zijn echt ontzettend veel backpackers. We hebben een hoop leuke mensen ontmoet en we slapen nu inmiddels in een dorm in een Guesthouse. Daar zijn alleen maar reizigers te vinden. Echt super om de verhalen van iedereen te horen. Chiang Mai is verder echt zo mooi. Er zijn hoop mooie tempels gewoon in de oude stad te vinden waar je zo even binnen kan kijken. Ook is hier een sunday market die rond 4 uur begint. We hebben hier echt de leukste dingen gezien en een hoop lekkere dingen geproeft. ook hebben we ons voor nog geen 5 euro een uur lang laten masseren. HEERLIJK! De vrouwtjes die ons deden masseren waren trouwens echt de liefste vrouwtjes die je maar kunt bedenken.

De dag erna hebben we met z'n 4e een thaise kookworkshop gevolgt. Wat een mooie ervaring is dit zeg. We hebben de lekkerste dingen leren maken en we waren op het einde tonnetje rond gegeten. Deze kookworkshop vond bij een man thuis plaats. Echt heel uniek om dit ook mee te mogen maken. Ook hebben we een Gibbon experince gedaan. Dit houdt in dat je via een zipline door de oerwoud sjeest. Wat was dit VET!! De adrenalinerush was echt heerlijk. Nu willen we kijken dat we morgen een trekking kunnen gaan doen. Dan gaan we er op uit te voet, naar de olifanten en watervallen en oude stammen hier. Hier in Chiang Mai hebben we dus echt de kans om een hoop gave dingen te ervaren. We hebben Pai als volgende plaats op de planning staan, maar wellicht dat we ons daar nog over bedenken. Daarna gaan we naar Chiang Khong om daar met de mekong revier op de slow boat naar Laos over te steken in 2 dagen.

Allemaal mooie dingen als ik het zelf zo even lees.. hihihi:).
Nou guys ik heb wel weer even genoeg getypt. Ik hoop dat jullie net als ik een glimlach op jullie gezicht krijgen als jullie dit lezen.

Heel veel liefs xxxxxxxxxxxxxx Marieke en Ardita

• 10 December 2013 - 15:17

Lilian:

Hallo Dames,
    Wat hebben jullie op die korte tijd al veel gezien en gedaan, maar goed dat jullie een reisverslag bijhouden.
    Ook leuk voor jullie zelf om naderhand nog eens alles terug te lezen.
    Nu alleen de foto's nog erbij zetten. Heel veel plezier nog.
    XXX XXX Lilian

• 10 December 2013 - 21:41

Ine:

Ha meisjes,

Ik heb genoten van jullie verhaal. Me gelijkertijd herinnerd hoe ik zelf 13 jaar geleden met de slaaptrein richting chiang mai ben gegaan. Een echt slow motion avontuur.
    Een aanrader om een keer te helpen bij het wassen van olifanten in de rivier. Dan voel je je echt klein.
    Wens jullie een super trip verder.
    Have fun.
    XXX