Wat een avontuur... - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Marieke Tissen - WaarBenJij.nu Wat een avontuur... - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Marieke Tissen - WaarBenJij.nu

Wat een avontuur...

Door: Marieke & Ardita

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 December 2013 | Thailand, Chiang Khong

Hii everybody!

Hoe is het met jullie? Op aandringen van mam;) nog maar even een laatste update voordat we het mooie Thailand verlaten en naar Laos oversteken.

In de afgelopen paar dagen hebben we toch wel wat spannende momenten beleefd:)! Ik zal beginnen bij het begin. Vanuit Chiang Mai zijn we op 2daagse trekking gegaan. We waren met zijn 7e.. 4 kaaskoppen, 2 zweedse jongens en Brad Pitt. Brad Pitt was onze tourguide zover je hem dit mag noemen. Praten deed hij niet, zich voorstellen ook niet. Het enige wat hij kon uitspreken was "see you in heaven" en "Brad Pitt". Tja........ Daar is alles wel meegezegd. Dag 1 hebben we een vlindertuin en orchideentuin bezocht.. Dit was niet zo heel spannend.. Daarna zijn we naar het oerwoud gebracht waar we zo'n 3 uur hebben gehiked door de meest dichtbegroeide jungle die we ooit gezien hebben! (daarbij gelaten dat we nog nooit eerder een echte jungle hebben gezien, maar goed...) Uiteindelijk zijn we bij een olifantenopvang uitgekomen. Daar hebben we een ritje op de olifanten mogen maken. Het ritje op de olifant vonden we eigenlijk heel dubbel.. We hadden best wel te doen met die mooie en lieve beesten. Na dit ritje werden de stoeltjes van de olifanten gehaald en mochten we zo op de olifanten kruipen om ze te wassen. Dit was nog wel een hele ervaring! Tot onze verbazing was dit de laatste activiteit van de dag... en dat al om 3 uur smiddags! Oke.. Daar zaten we dan.. op een verlaten stuk grond zonder electriciteit.. Gelukkig was daar onze Simon.. verhalen verteller 1ste klas. Hij heeft een hele film na weten te vertellen en we hingen met zijn allen aan zijn lippen. De nacht hebben we doorgebracht in een hut in de buitenlucht met super mooi uitzicht! Verrassend genoeg hebben we goed geslapen en stonden we stipt om 9 uur aan de ontbijttafel.. Alleen was onze Brad Pitt met het ontbijt nergens te bekennen. Thaise mensen weten overigens ook niet wat op tijd komen is. Na het ontbijt werden we opgeplitst en Brad Pitt liet ons mooi achter in niemandsland. Hier hebben we tot 12 uur zitten wachten op een andere gids.. die er vervolgens bijna zonder ons vandoor ging. Gelukkig hebben we zelf een oogje in het zeil gehouden. Dag 2 was voor de rest geweldig!! Allereerst hebben we een pittig maar mooi parcour afgelegd naar een waterval. Deze was echt prachtig en we hebben dan ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om een verkoelende duik te nemen. Daarna zijn we gaan raften.... Met Ai onze begeleider, die trouwens NIET kon zwemmen!! Het raften was in een woord GAAF! We waren helemaal doorweekt, maar het was zeker de moeite waard. EINDE TREKKING.

De volgende dag zijn we naar Pai vertrokken. Dit ritje van 4 uur vonden we al een behoorlijk heftige ervaring. Rustig rijden komt niet voor in het Thaise woordenboek. Pai is een heel sfeervol en klein stadje vol met reizigers. We hebben het hier goed naar onze zin gehad! Er liepen veel hippies rond door het internationaal reggae festival. Dit maakte dat er veel mensen op straat te vinden waren, een en al gezelligheid dus! Helaas is mijn telefoon gesneuveld in Pai door een ongelukje met de hangmat.. Ik ben nog wel bereikbaar maar mijn toestenbord is voor 1/3 verlamd. Typen gaat nu wat moeizamer maar met wat oefening komt dit vast ook goed;).

De volgende bestemming vanuit Pai was Chiang Khong. Hier zijn we na een busrit van 7 en half uur uiteindelijk snachts om half 3 aangekomen. En blij dat we waren!! We hebben de rit overleefd.. De busrit naar Pai was al heftig.. Maar deze spande de kroon. We zijn nog nooit zo bang geweest als in dit minibusje. Bocht in en uit ging met vol gas en gierende banden. Tja het kan hier allemaal in Thailand. Uiteindelijk aangekomen in Chiang Khong bleek het hostel ook nog eens vol te zitten. Wat een drama.. We hebben alsnog een slaapplekje kunnen bemachtigen. Dan wel in het meest vieze en vochtige hok wat je maar kunt voorstellen. 's Ochtends wisten we niet hoe snel we hier moesten wegkomen. Als troost hebben we ons maar op een fijn hotel getrakteerd. Hier zitten we nu nog lekker bij te komen van alle indrukken.

Morgen vertrekken we met de slow boat naar Luang Prabang in Laos. Deze bootrit van 2 dagen schijnt echt prachtig te zijn. Dit gaan we hopelijk morgen en overmorgen met eigen ogen aanschouwen.

Jullie horen gauw weer van ons!

Liefs xxxxxx

• 15 December 2013 - 16:27

Mariet:

Hoi Marieke en Ardita,

Wat een avontuur, blijf vooral zo vaak als kan schrijven. Erg leuk om die enthousiaste verhalen te lezen.

Heel veel groetjes en een dikke knuffel van Mariet xxx

• 15 December 2013 - 16:57

Lieke Meijers:

Heee chickies! Wat een mooi verhaal weer, haha en wat een spanning! Jullie hebben er al wat mooie avonturen opzitten. Nu op naar Laos (daar kunnen de buschauffeurs er ook wat van).. Luang Prabang is supertof, barretje Utopia en de bowling zijn erg gezellig!!!!:D Geniet ervan!!! Dikke knuffel Lieke

• 15 December 2013 - 17:15

Lilian:

Ha Marieke en Ardita,

Het is maar goed dat ik deze verhalen allemaal achteraf hoor anders raakt mijn nachtrust helemaal verstoord.
    Hopelijk blijven zulke ritten jullie verder bespaard, geniet morgen van jullie boottochtje, zal er in ieder geval een stuk rustiger aan toe gaan.

Liefs Lilian XXX

• 16 December 2013 - 18:52

Mieke Maessen:

Hallo dames,
    wat een leuke en spannende verhalen. Het is erg fijn om jullie een beetje te kunnen volgen via dat gekke computertje. Ja Marieke je weet ik ben niet goed met dat ding. Geniet er in ieder geval met volle teugen van,
    ik kijk uit naar jullie volgende verslag. Heel veel groetjes van Mieke